ZAKRESY STUDIÓW
Dziennikarstwo
Marketing Medialny
O studiach
- Rozpoczęcie studiów 08.10.2022 – wciąż można się dopisywać do grupy, rekrutacja trwa!
- Rekrutacja na semestr zimowy: 01.05 – 30.09, rekrutacja na semestr letni: 01.01.– 28.02.
- Studia I stopnia (3 lata, 6 semestrów)
- Czesne od 494 zł miesięcznie
- Specjalizacje do wyboru: dziennikarstwo oraz marketing medialny
- Dofinansowania do studiów (system wysokich stypendiów i zapomóg sięgających nawet 1500 zł miesięcznie)
- Studia w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym
Dlaczego warto studiować marketing medialny?
- Na marketingu medialnym przekazujemy szeroką wiedzę o znaczeniu i instrumentach harmonizacji interesów publicznych i komercyjnych, kształtujemy umiejętności rozwijania kontaktów z różnymi społecznościami
- Zajęcia na studiach dziennikarskich prowadzą znani i cenieni dziennikarze, praktycy, specjaliści w dziedzinie mediów
- Współpracujemy z wieloma instytucjami i firmami medialnymi na terenie Trójmiasta. Są to m.in. Radio Gdańsk,
- trojmiasto.pl, Wirtualna Polska czy naekranie.pl
- Szczególną uwagę zwracamy na problem etyki w mediach, ochrony własności intelektualnej, rzetelności w przekazywaniu informacji.
- Uczymy o społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
- Program na specjalności marketing medialny umożliwia zdobycie umiejętności potrzebnych do wykonywania różnych zawodów związanych z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej, w tym zwłaszcza pracy rzecznika prasowego, osoby odpowiedzialnej za wizerunek medialny, a także osoby pracującej w branży reklamowej.
- Nasi absolwenci pracują między innymi w: stacjach radiowych i telewizyjnych, prasie, agencjach PR, biurach prasowych
- Dla studentów zniżki na egzaminy w British Council
- Wyjazdy studyjne w ramach programu Erasmus+
Kadra
dr Jarosław Och (politolog, ekspert marketingu politycznego)
dr Robert Stopikowski
red. Katarzyna Gramse-Matusiak (dziennikarka radiowa i telewizyjna. Od początku lat 90. współuczestniczyła w tworzeniu mediów w Polsce. Pracowała m.in. w RMF FM, Radiu Zet i TVP 2, gdzie była kierowniczką Redakcji Widowisk Artystycznych. Nadzorowała redakcyjnie produkcje programów, gal i wielu filmów, nagradzanych na międzynarodowych festiwalach. Współpracowała z firmą producencką Rochstar, jako producentka i szefowa redakcji)
red. Włodzimierz Machnikowski (dziennikarz sportowy Radio Gdańsk)
red. Agnieszka Michajłow (rzecznik prasowy Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy)
red. Adam Siennica (zastępca redaktora naczelnego naekranie.pl)
red. Kamil Wicik (dziennikarz muzyczny Radio Gdańsk)
red. Artur Zaborski (dziennikarz kulturalny, współpracuje z „Newsweekiem”, „Zwierciadłem”, Wirtualną Polską, „Przekrojem”, „Galą”, „Pani”, „Wprost” i „Vogue”. Nominowany do nagrody PISF w kategorii krytyka filmowa w 2017 roku. Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej. Rzecznik prasowy MFF Tofifest)
Wybrane przedmioty
- Autoprezentacja
- Fotografia w mediach
- Laboratorium prasowe
- Laboratorium radiowe
- Laboratorium telewizyjne
- Podstawy wiedzy o filmie i telewizji
- Reklama
- Technologie mobilne w dziennikarstwie
- Warsztat public relations
- Warsztat rzecznika prasowego
- Nauka o komunikowaniu
- Statystyka i demografia
- Kultura elitarna i masowa
- Marketing polityczny
- Współczesne systemy polityczne
- Prawo mediów
- Public relations
- Retoryka i erystyka dziennikarska
- Stylistyka i kultura języka
- Systemy medialne na świecie
- Warsztaty dziennikarstwa prasowego
- Warsztaty dziennikarstwa radiowego
Czesne
O studiach
- Rozpoczęcie studiów 08.10.2022 – wciąż można się dopisywać do grupy, rekrutacja trwa!
- Rekrutacja na semestr zimowy: 01.05 – 30.09, rekrutacja na semestr letni: 01.01.– 28.02.
- Studia I stopnia (3 lata, 6 semestrów)
- Czesne od 494 zł miesięcznie
- Specjalizacje do wyboru: dziennikarstwo oraz marketing medialny
- Dofinansowania do studiów (system wysokich stypendiów i zapomóg sięgających nawet 1500 zł miesięcznie)
- Studia w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym
Dlaczego warto studiować dziennikarstwo?
- Dziennikarstwo umożliwia studentom zaangażowanie w działalność Radia Ateneum, korzystanie pod okiem specjalistów z nowoczesnego, profesjonalnego studia radiowo-telewizyjnego. Zapraszamy do słuchu – RADIO
- Na studiach dziennikarskich zajęcia prowadzą znani i cenieni dziennikarze, praktycy, specjaliści w dziedzinie mediów
- Współpracujemy z wieloma instytucjami i firmami medialnymi na terenie Trójmiasta. Są to m.in. Radio Gdańsk, Trojmiasto.pl, Wirtualna Polska, Naekranie.pl i inne,
- Nasi absolwenci pracują między innymi w: stacjach radiowych i telewizyjnych, prasie, agencjach PR, domach mediowych,
- Dla studentów zniżki na egzaminy w British Council,
- Wyjazdy studyjne w ramach programu Erasmus+
Kadra
- prof. dr hab. Waldemar Tłokiński
- dr hab. Marcin Krawczyński, prof. A-ANS
- dr hab. Henryk Olszewski, prof. A-ANS
- dr Jarosław Och (politolog, ekspert marketingu politycznego)
- dr Robert Stopikowski
- red. Katarzyna Gramse-Matusiak (dziennikarka radiowa i telewizyjna. Od początku lat 90. współuczestniczyła w tworzeniu mediów w Polsce. Pracowała m.in. w RMF FM, Radiu Zet i TVP 2, gdzie była kierowniczką Redakcji Widowisk Artystycznych. Nadzorowała redakcyjnie produkcje programów, gal i wielu filmów, nagradzanych na międzynarodowych festiwalach. Współpracowała z firmą producencką Rochstar, jako producentka i szefowa redakcji)
- red. Włodzimierz Machnikowski (dziennikarz sportowy Radio Gdańsk)
- red. Agnieszka Michajłow (rzecznik prasowy Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy)
- red. Adam Siennica (zastępca redaktora naczelnego naekranie.pl)
- red. Kamil Wicik (dziennikarz muzyczny Radio Gdańsk)
Wybrane przedmioty
- Dziennikarstwo muzyczne
- Dziennikarstwo sportowe
- Dziennikarstwo śledcze
- Fotografia w mediach
- Język i atrakcyjność wypowiedzi dziennikarskiej
- Laboratorium prasowe
- Laboratorium radiowe
- Laboratorium telewizyjne
- Etyka dziennikarska
- Gatunki dziennikarskie
- Historia mediów w Polsce i na świecie
- Prawo mediów
- Public relations
- Retoryka i erystyka dziennikarska
- Stylistyka i kultura języka
- Systemy medialne na świecie
- Warsztaty dziennikarstwa prasowego
- Warsztaty dziennikarstwa radiowego
- Warsztaty dziennikarstwa telewizyjnego
- Współczesne media w Polsce
- Źródła informacji dla dziennikarza
- Technologie mobilne w dziennikarstwie
Czesne