Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

ZAKRESY STUDIÓW

Marketing Medialny

O studiach
  • Rozpoczęcie studiów 08.10.2022 – wciąż można się dopisywać do grupy, rekrutacja trwa!
  • Rekrutacja na semestr zimowy: 01.05 – 30.09, rekrutacja na semestr letni: 01.01.– 28.02.
  • Studia I stopnia (3 lata, 6 semestrów)
  • Czesne od 494 zł miesięcznie
  • Specjalizacje do wyboru: dziennikarstwo oraz marketing medialny 
  • Dofinansowania do studiów (system wysokich stypendiów i zapomóg sięgających nawet 1500 zł miesięcznie)
  • Studia w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym
Dlaczego warto studiować marketing medialny?
  • Na marketingu medialnym przekazujemy szeroką wiedzę o znaczeniu i instrumentach harmonizacji interesów publicznych i komercyjnych, kształtujemy umiejętności rozwijania kontaktów z różnymi społecznościami
  • Zajęcia na studiach dziennikarskich prowadzą znani i cenieni dziennikarze, praktycy, specjaliści w dziedzinie mediów
  • Współpracujemy  z wieloma instytucjami i firmami medialnymi na terenie Trójmiasta. Są to m.in. Radio Gdańsk, 
  • trojmiasto.pl, Wirtualna Polska czy naekranie.pl
  • Szczególną uwagę zwracamy na problem etyki w mediach, ochrony własności intelektualnej, rzetelności w przekazywaniu informacji.
  • Uczymy o społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
  • Program na specjalności marketing medialny umożliwia zdobycie umiejętności potrzebnych do wykonywania różnych zawodów związanych z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej, w tym zwłaszcza pracy rzecznika prasowego, osoby odpowiedzialnej za wizerunek medialny, a także osoby pracującej w branży reklamowej.  
  • Nasi absolwenci pracują między innymi w: stacjach radiowych i telewizyjnych, prasie, agencjach PR, biurach prasowych
  • Dla studentów zniżki na egzaminy w British Council
  • Wyjazdy studyjne w ramach programu Erasmus+
Kadra
  • dr Jarosław Och (politolog, ekspert marketingu politycznego)
  • dr Robert Stopikowski 
  • red. Katarzyna Gramse-Matusiak (dziennikarka radiowa i telewizyjna. Od początku lat 90. współuczestniczyła w tworzeniu mediów w Polsce. Pracowała m.in. w RMF FM, Radiu Zet i TVP 2, gdzie była kierowniczką Redakcji Widowisk Artystycznych. Nadzorowała  redakcyjnie produkcje programów, gal i wielu filmów, nagradzanych na międzynarodowych festiwalach. Współpracowała z firmą producencką Rochstar, jako producentka i szefowa redakcji)
  • red. Włodzimierz Machnikowski (dziennikarz sportowy Radio Gdańsk)
  • red. Agnieszka Michajłow (rzecznik prasowy Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy)
  • red. Adam Siennica (zastępca redaktora naczelnego naekranie.pl)
  • red. Kamil Wicik (dziennikarz muzyczny Radio Gdańsk)
  • red. Artur Zaborski (dziennikarz kulturalny, współpracuje z „Newsweekiem”, „Zwierciadłem”, Wirtualną Polską, „Przekrojem”, „Galą”, „Pani”, „Wprost” i „Vogue”.  Nominowany do nagrody PISF w kategorii krytyka filmowa w 2017 roku. Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej. Rzecznik prasowy MFF Tofifest)
Wybrane przedmioty
  • Autoprezentacja
  • Fotografia w mediach
  • Laboratorium prasowe
  • Laboratorium radiowe
  • Laboratorium telewizyjne
  • Podstawy wiedzy o filmie i telewizji
  • Reklama
  • Technologie mobilne w dziennikarstwie
  • Warsztat public relations
  • Warsztat rzecznika prasowego
  • Nauka o komunikowaniu
  • Statystyka i demografia
  • Kultura elitarna i masowa
  • Marketing polityczny
  • Współczesne systemy polityczne
  • Prawo mediów
  • Public relations
  • Retoryka i erystyka dziennikarska
  • Stylistyka i kultura języka
  • Systemy medialne na świecie
  • Warsztaty dziennikarstwa prasowego
  • Warsztaty dziennikarstwa radiowego

Sylabusy przedmiotów

Czesne

 

kierunek/specjalność

tryb

 czesne za semestr 

10 rat w roku

12 rat w roku

dziennikarstwo
stacjonarne
3000 zł
 610 zł m-c 
 510 zł m-c 
dziennikarstwo
niestacjonarne
2900 zł
590 zł m-c
494 zł m-c

Kontakt: rekrutacja@ateneum.edu.pl

telefon: 784 374 410

O studiach
 
  • Rozpoczęcie studiów 08.10.2022 – wciąż można się dopisywać do grupy, rekrutacja trwa!
  • Rekrutacja na semestr zimowy: 01.05 – 30.09, rekrutacja na semestr letni: 01.01.– 28.02.
  • Studia I stopnia (3 lata, 6 semestrów)
  • Czesne od 494 zł miesięcznie
  • Specjalizacje do wyboru: dziennikarstwo oraz marketing medialny 
  • Dofinansowania do studiów (system wysokich stypendiów i zapomóg sięgających nawet 1500 zł miesięcznie)
  • Studia w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym
Dlaczego warto studiować dziennikarstwo?
  • Dziennikarstwo umożliwia studentom zaangażowanie w  działalność Radia Ateneum, korzystanie pod okiem specjalistów z nowoczesnego, profesjonalnego studia radiowo-telewizyjnego. Zapraszamy do słuchu – RADIO
  • Na studiach dziennikarskich zajęcia  prowadzą znani i cenieni dziennikarze, praktycy, specjaliści w dziedzinie mediów
  • Współpracujemy  z wieloma instytucjami i firmami medialnymi na terenie Trójmiasta. Są to m.in. Radio Gdańsk, Trojmiasto.pl, Wirtualna Polska, Naekranie.pl i inne,
  • Nasi absolwenci pracują między innymi w: stacjach radiowych i telewizyjnych, prasie, agencjach PR, domach mediowych,
  • Dla studentów zniżki na egzaminy w British Council,
  • Wyjazdy studyjne w ramach programu Erasmus+
Kadra
  • prof. dr hab. Waldemar Tłokiński
  • dr hab. Marcin Krawczyński, prof. A-ANS
  • dr hab. Henryk Olszewski, prof. A-ANS
  • dr Jarosław Och (politolog, ekspert marketingu politycznego)
  • dr Robert Stopikowski 
  • red. Katarzyna Gramse-Matusiak (dziennikarka radiowa i telewizyjna. Od początku lat 90. współuczestniczyła w tworzeniu mediów w Polsce. Pracowała m.in. w RMF FM, Radiu Zet i TVP 2, gdzie była kierowniczką Redakcji Widowisk Artystycznych. Nadzorowała  redakcyjnie produkcje programów, gal i wielu filmów, nagradzanych na międzynarodowych festiwalach. Współpracowała z firmą producencką Rochstar, jako producentka i szefowa redakcji)
  • red. Włodzimierz Machnikowski (dziennikarz sportowy Radio Gdańsk)
  • red. Agnieszka Michajłow (rzecznik prasowy Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy)
  • red. Adam Siennica (zastępca redaktora naczelnego naekranie.pl)
  • red. Kamil Wicik (dziennikarz muzyczny Radio Gdańsk)
Wybrane przedmioty
 
  • Dziennikarstwo muzyczne
  • Dziennikarstwo sportowe
  • Dziennikarstwo śledcze
  • Fotografia w mediach
  • Język i atrakcyjność wypowiedzi dziennikarskiej
  • Laboratorium prasowe
  • Laboratorium radiowe
  • Laboratorium telewizyjne
  • Etyka dziennikarska
  • Gatunki dziennikarskie
  • Historia mediów w Polsce i na świecie
  • Prawo mediów
  • Public relations
  • Retoryka i erystyka dziennikarska
  • Stylistyka i kultura języka
  • Systemy medialne na świecie
  • Warsztaty dziennikarstwa prasowego
  • Warsztaty dziennikarstwa radiowego
  • Warsztaty dziennikarstwa telewizyjnego
  • Współczesne media w Polsce
  • Źródła informacji dla dziennikarza 
  • Technologie mobilne w dziennikarstwie

Sylabusy przedmiotów 

 
Czesne

 

kierunek/specjalność

tryb

 czesne za semestr 

10 rat w roku

12 rat w roku

dziennikarstwo
stacjonarne
3000 zł
 610 zł m-c 
 510 zł m-c 
dziennikarstwo
niestacjonarne
2900 zł
590 zł m-c
494 zł m-c

Kontakt: rekrutacja@ateneum.edu.pl

telefon: 784 374 410