- Rekrutacja na semestr zimowy: 01.05 – 30.09, rekrutacja na semestr letni: 01.01.– 28.02.
- Studia I stopnia (3 lata, 6 semestrów)
- Specjalizacje do wyboru: dziennikarstwo, influencer marketing i strategie komunikacyjne oraz sztuczna inteligencja w komunikacji społecznej.
- Dofinansowania do studiów (system wysokich stypendiów i zapomóg sięgających nawet 1500 zł miesięcznie)
- Studia w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym
- Studia niestacjonarne w trybie hybrydowym (50% online)
specjalność ta koncentruje się na nauczaniu studentów o sposobach promocji marek i produktów za pomocą influencerów oraz o tworzeniu strategii komunikacyjnych w mediach społecznościowych
zajęcia na studiach prowadzą znani i cenieni dziennikarze, praktycy, specjaliści w dziedzinie mediów
współpracujemy z wieloma instytucjami i firmami medialnymi na terenie Trójmiasta. Są to m.in. Radio Gdańsk, trojmiasto.pl, Wirtualna Polska, czy naekranie.pl
szczególną uwagę zwracamy na problem etyki w mediach, ochrony własności intelektualnej, rzetelności w przekazywaniu informacji.
uczymy o społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
program na specjalności influencer marketing i strategie komunikacyjne umożliwia zdobycie umiejętności potrzebnych do wykonywania różnych zawodów związanych z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej, w tym zwłaszcza pracy jako osoba odpowiedzialna za wizerunek medialny, a także osoby pracującej w branży reklamowej.
nasi absolwenci pracują między innymi w: stacjach radiowych i telewizyjnych, prasie, agencjach PR, biurach prasowych
wyjazdy studyjne w ramach programu Erasmus+
W Akademii Ateneum pracuje wykwalifikowana kadra, składająca się z doświadczonych wykładowców i praktyków.
Ich wiedza i umiejętności praktyczne sprawiają, że studenci mają unikalną możliwość uczenia się od ekspertów w swoich dziedzinach.
Wykładowcy posiadają bogate doświadczenie zawodowe, co pozwala im na przekazywanie praktycznych i aktualnych informacji, które są niezwykle cenne dla rozwoju kariery zawodowej.
Na tym kierunki poznasz między innymi:
- prof. dr hab. Waldemar Tłokiński
- dr hab. Marcin Krawczyński, prof. A-ANS
- dr hab. Henryk Olszewski, prof. A-ANS
- dr Jarosław Och (politolog, ekspert marketingu politycznego)
- dr Robert Stopikowski
- red. Katarzyna Gramse-Matusiak (dziennikarka radiowa i telewizyjna. Od początku lat 90. współuczestniczyła w tworzeniu mediów w Polsce. Pracowała m.in. w RMF FM, Radiu Zet i TVP 2, gdzie była kierowniczką Redakcji Widowisk Artystycznych. Nadzorowała redakcyjnie produkcje programów, gal i wielu filmów, nagradzanych na międzynarodowych festiwalach. Współpracowała z firmą producencką Rochstar, jako producentka i szefowa redakcji)
- red. Włodzimierz Machnikowski (dziennikarz sportowy Radio Gdańsk)
- red. Agnieszka Michajłow (rzecznik prasowy Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy)
- red. Adam Siennica (zastępca redaktora naczelnego naekranie.pl)
- red. Kamil Wicik (dziennikarz muzyczny Radio Gdańsk)
• Dziennikarstwo muzyczne
• Dziennikarstwo sportowe
• Dziennikarstwo śledcze
• Fotografia w mediach
• Język i atrakcyjność wypowiedzi dziennikarskiej
• Laboratorium prasowe
• Laboratorium radiowe
• Laboratorium telewizyjne
• Etyka dziennikarska
• Gatunki dziennikarskie
• Historia mediów w Polsce i na świecie
• Prawo mediów
• Public relations
• Retoryka i erystyka dziennikarska
• Stylistyka i kultura języka
• Systemy medialne na świecie
• Warsztaty dziennikarstwa prasowego
• Warsztaty dziennikarstwa radiowego
• Warsztaty dziennikarstwa telewizyjnego
• Współczesne media w Polsce
• Źródła informacji dla dziennikarza
• Technologie mobilne w dziennikarstwie
6 rat w semestrze
studia stacjonarne i niestacjonarne-
I rok - 12 x 510 zł
-
II rok - 12 x 544 zł
-
III rok - 12 x 577 zł
5 rat w semestrze
studia stacjonarne i niestacjonarne-
I rok - 10 x 610 zł
-
II rok - 10 x 650 zł
-
III rok - 10 x 690 zł
semestralnie
studia stacjonarne i niestacjonarne-
I rok - 2 x 3000 zł
-
II rok - 2 x 3200 zł
-
III rok - 2 x 3400 zł