Zobacz Webinar!
zakresy
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z nowoczesnymi technologiami w edukacji
Pedagogika opiekuńczo-wychowowawcza z terapią uzależnień
Pedgagogika kulturalno-oświatowa z arteterapią
Terapia pedagogiczna z socjoterapią
Pedagogika dorosłych z poradnictwem inywidualnym
Studia w zakresie pedagogiki resocjalizacjyjnej
O studiach
Studia na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z terapią uzależnień trwają 3 lata (6 semestrów) i kończą się egzaminem dyplomowym połączonym z obroną pracy dyplomowej i uzyskaniem tytułu licencjata. Zadaniem studiów jest przygotowanie wykwalifikowanych kadr do prowadzenia pracy opiekuńczo-wychowawczej, socjalno-wychowawczej i terapeutycznej w placówkach edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, a także w szeroko rozumianym środowisku otwartym.
Studia prowadzone są zgonie z wymogami określonym w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela oraz w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli i zapewniają kwalifikacje umożliwiające zajmowanie stanowiska:
– nauczyciela pedagoga szkolnego w przedszkolach i szkołach podstawowych, placówkach oświatowo-wychowawczych
– nauczyciela wychowawcy w świetlicach szkolnych
– nauczyciela wychowawcy w internatach
-wychowawcy w domach dziecka i w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych
– wychowawcy i opiekuna w domach pomocy społecznej
– wychowawcy w ogniskach wychowawczych
-wychowawcy w pogotowiach opiekuńczych
– pedagoga w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, w ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie, w hospicjach, w placówkach diagnostyczno-konsultacyjnych, w placówkach terapii uzależnień, w urzędach i organizacjach pozarządowych
– asystenta i opiekuna środowiskowego.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Pedagogika opiekuńcza
Podstawy psychoterapii
Wybrane problemy patologii społecznej
Współczesne systemy opieki
Podstawy prawa rodzinnego i opiekuńczego
Instytucje opiekuńczo-wychowawcze
Instytucjonalne formy wsparcia osób starszych
Poradnictwo pedagogiczne
Profilaktyka i diagnoza w pracy pedagoga szkolnego
Interwencja kryzysowa w praktyce
Pedagogika lecznicza, praca z dzieckiem chorym
Metodyka pracy opiekuńczej
Metodyka pracy harcerskiej
Metodyka zajęć w placówkach opiekuńczo-wychowawczych
Metodyka zajęć świetlicowych i pozalekcyjnych
Współpraca ze środowiskiem lokalnym i rodziną na rzecz osoby starszej
Psychospołeczne mechanizmy uzależnień
Profilaktyka uzależnień
Praca z osobami uzależnionymi i ich rodzinami
Metodyka pracy pedagoga szkolnego
Podstawy integracyjnej psychoterapii uzależnień
Terapia osób z syndromem DDA
Student
Studenci mogą zapisywać się do kół naukowych, gdzie będą mieli okazję na poszerzenie swojej wiedzy, nawiązanie nowych znajomości oraz aktywne uczestnictwo w życiu Uczelni. Mogą także pogłębiać wiedzę ogólną i specjalnościową uczestnicząc w programach wymiany międzynarodowej ERASMUS.
W ATENEUM-Szkole Wyższej działa również parlament studencki, który serdecznie zachęca wszystkich studentów do aktywnego udziału w organizowanych akcjach i wyjazdach.
Uczelnia posiada doskonale wyposażoną salę komputerową, studio radiowe i telewizyjne z których korzystać mogą nasi studenci.
Uczelnia otwarta jest na studentów niepełnosprawnych. Do ich dyspozycji pozostają pomoce naukowe ułatwiające przyswajanie wiedzy jak również udogodnienia mające na celu usprawnienie poruszania się na terenie Uczelni.
Absolwent
Studia na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z terapią uzależnień wyposażają absolwenta w niezbędną wiedzę i umiejętności, obejmują przygotowanie w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, podstaw terapii pedagogicznej oraz terapii uzależnień. Umożliwiają zdobycie kompetencji metodycznych koniecznych dla działalności opiekuńczo-wychowawczej (nauczyciela wychowawcy, nauczyciela pedagoga). Absolwent posiada umiejętności wspierania rodziny, szkoły i społeczności lokalnej w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Zna rodzaje uzależnień i zagadnienia związane z ich profilaktyką. Zna sposoby pracy z osobami uzależnionymi i ich rodzinami.
Absolwent posiada także niezbędną wiedzę i umiejętności pozwalające na podjęcie pracy z dzieckiem przebywającym w placówkach opieki całkowitej, wsparcia dziennego, interwencyjnych, pomocy społecznej i wielofunkcyjnych. Zdobyta wiedza pozwoli mu zrozumieć potrzeby dziecka opuszczonego, zaniedbanego, chorego a tym samym na tworzenie optymalnego środowiska mającego na celu zabezpieczenie warunków rozwoju.
Opłaty
kierunek/specjalność | tryb | czesne za semestr | 10 rat w roku | 12 rat w roku |
pedagogika opiekuńczo-wychowawczaz terapią uzależnień | stacjonarne | 2300 | 470 zł m-c | 392 zł m-c |
pedagogika opiekuńczo-wychowawczaz terapią uzależnień | niestacjonarne | 2000 | 410 zł m-c | 342 zł m-c |
O studiach
Studia na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z nowoczesnymi technologiami w edukacji trwają 3 lata (6 semestrów) i kończą się egzaminem dyplomowym połączonym z obroną pracy dyplomowej i uzyskaniem tytułu licencjata.
Zadaniem studiów jest:
– przygotowanie wykwalifikowanych kadr do prowadzenia pracy opiekuńczo-wychowawczej, socjalno-wychowawczej i terapeutycznej w placówkach edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, a także w szeroko rozumianym środowisku otwartym
– przygotowanie do wykorzystywania ogólnie dostępnych nowoczesnych technologii, narzędzi informatycznych oraz sprzętu multimedialnego w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczącymi się osobami,
Studia prowadzone są zgonie z wymogami określonym w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela oraz w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli i zapewniają kwalifikacje umożliwiające zajmowanie stanowiska:
– nauczyciela pedagoga szkolnego w przedszkolach i szkołach podstawowych, placówkach oświatowo-wychowawczych
– nauczyciela wychowawcy w świetlicach szkolnych
– nauczyciela wychowawcy w internatach
– wychowawcy w domach dziecka i w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych
– wychowawcy i opiekuna w domach pomocy społecznej
– wychowawcy w ogniskach wychowawczych
– wychowawcy w pogotowiach opiekuńczych
– pedagoga w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, w ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie, w hospicjach, w placówkach diagnostyczno-konsultacyjnych, w placówkach terapii uzależnień, w urzędach i organizacjach pozarządowych
– asystenta i opiekuna środowiskowego.
Absolwent może znaleźć także zatrudnienie:
– w szkołach i innych placówkach oświatowych, jako osoba wspomagająca przygotowanie urządzeń technologicznych do celów dydaktycznych
– na stanowisku nauczyciela zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych z zakresu edukacji medialnej
– w firmach i spółkach, w organizacjach i urzędach, w których potrzebni są specjaliści ds. mediów , edukacji medialnej i opartej o nowoczesne technologie
– w ośrodkach ekspozycyjno-szkoleniowych oraz w placówkach kulturalno-oświatowych, m. in. takich jak: centra konferencyjne, ośrodki kultury lub świetlice osiedlowe, pracownie komputerowe, audiowizualne.
Program studiów w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z nowoczesnymi technologiami w edukacji na kierunku Pedagogika na Wydziale Studiów Edukacyjnych powstał w ramach realizacji projektu pt. „Kompleksowy program rozwoju Ateneum – Szkoły Wyższej w Gdańsku” zadania nr 1 – Moduł programów kształcenia. Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie: 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Pedagogika opiekuńcza
Podstawy psychoterapii
Wybrane problemy patologii społecznej
Współczesne systemy opieki
Podstawy prawa rodzinnego i opiekuńczego
Instytucje opiekuńczo-wychowawcze
Instytucjonalne formy wsparcia osób starszych
Poradnictwo pedagogiczne
Profilaktyka i diagnoza w pracy pedagoga szkolnego
Interwencja kryzysowa w praktyce
Pedagogika lecznicza, praca z dzieckiem chorym
Metodyka pracy opiekuńczej
Metodyka pracy harcerskiej
Metodyka zajęć w placówkach opiekuńczo-wychowawczych
Metodyka zajęć świetlicowych i pozalekcyjnych
Współpraca ze środowiskiem lokalnym i rodziną na rzecz osoby starszej
Pedagogika medialna
Teoretyczne podstawy nowoczesnych technologii w edukacji
Nowoczesne technologie komunikacyjno–informatyczne (TIK) w edukacji
Organizacja i metody edukacyjnej pracy zdalnej
E- learning w edukacji
Metodyka kształcenia z wykorzystaniem nowych technologii
Metodyka zajęć komputerowych
Student
Studenci mogą zapisywać się do kół naukowych, gdzie będą mieli okazję na poszerzenie swojej wiedzy, nawiązanie nowych znajomości oraz aktywne uczestnictwo w życiu Uczelni. Mogą także pogłębiać wiedzę ogólną i specjalnościową uczestnicząc w programach wymiany międzynarodowej ERASMUS.
W ATENEUM-Szkole Wyższej działa również parlament studencki, który serdecznie zachęca wszystkich studentów do aktywnego udziału w organizowanych akcjach i wyjazdach.
Uczelnia posiada doskonale wyposażoną salę komputerową, studio radiowe i telewizyjne z których korzystać mogą nasi studenci.
Uczelnia otwarta jest na studentów niepełnosprawnych. Do ich dyspozycji pozostają pomoce naukowe ułatwiające przyswajanie wiedzy jak również udogodnienia mające na celu usprawnienie poruszania się na terenie Uczelni.
Absolwent
Studia na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z nowoczesnymi technologiami w edukacji umożliwiają zdobycie kompetencji metodycznych koniecznych dla działalności opiekuńczo-wychowawczej (nauczyciela wychowawcy, nauczyciela pedagoga). Absolwent posiada umiejętności wspierania rodziny, szkoły i społeczności lokalnej w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Zna rodzaje uzależnień i zagadnienia związane z ich profilaktyką. Zna sposoby pracy z osobami uzależnionymi i ich rodzinami.
Absolwent posiada także niezbędną wiedzę i umiejętności pozwalające na podjęcie pracy z dzieckiem przebywającym w placówkach opieki całkowitej, wsparcia dziennego, interwencyjnych, pomocy społecznej i wielofunkcyjnych. Zdobyta wiedza pozwoli mu zrozumieć potrzeby dziecka opuszczonego, zaniedbanego, chorego a tym samym na tworzenie optymalnego środowiska mającego na celu zabezpieczenie warunków rozwoju.
Absolwent potrafi :
– planować i organizować proces kształcenia w ramach zajęć dodatkowych dla dzieci we wczesnym i średnim wieku szkolnym z zakresu edukacji medialnej
– tworzyć projekty, plany i scenariusze pracy pozwalające realizować założenia zajęć z wykorzystaniem mediów i nowoczesnych technologii
– podejmować działania mające na celu nawiązywanie współpracy z instytucjami zajmującymi się edukacją medialną i wykorzystującymi nowoczesne technologie w kształceniu.
Opłaty
kierunek/specjalność | tryb | czesne za semestr | 10 rat w roku | 12 rat w roku |
pedagogika opiekuńczo-wychowawczaz terapią uzależnień | stacjonarne | 2300 | 470 zł m-c | 392 zł m-c |
pedagogika opiekuńczo-wychowawczaz terapią uzależnień | niestacjonarne | 2000 | 410 zł m-c | 342 zł m-c |
O studiach
Studia trwają 3 lata (6 semestrów) i kończą się egzaminem dyplomowym połączonym z obroną pracy dyplomowej i uzyskaniem tytułu licencjata. Zadaniem studiów w zakresie pedagogiki kulturalno-oświatowej jest przygotowanie wykwalifikowanych kadr do pracy z dziećmi i młodzieżą oraz osobami dorosłymi w instytucjach oświatowych, kulturalnych oraz rekreacyjno-rozrywkowych sektora publicznego i prywatnego (domy kultury, świetlice, galerie, kluby, centra kultury i rozrywki, organizacje turystyczne, muzea, kina, teatry, filharmonie, przedsiębiorstwa rozrywkowe, stowarzyszenia, fundacje, organizacje pozarządowe, media lokalne).
Studia wyposażają w uporządkowaną wiedzę z zakresu pedagogiki, filozofii, psychologii i socjologii dotyczącą koncepcji człowieka, jego rozwoju i funkcjonowania w środowisku społecznym i kulturowym. Dają także podstawową wiedzę dotyczącą arteterapii. Kształtują umiejętności niezbędne do upowszechniania wiedzy o sztukach plastycznych, audiowizualnych, literaturze, teatrze i muzyce, do wyzwalania postaw twórczych, a także umiejętności stosowania elementów arteterapii podczas pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.
Studia zapewniają przygotowanie pedagogiczne w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku, §2, pkt.2. Przygotowują do podjęcia studiów II stopnia (studiów magisterskich) oraz studiów podyplomowych.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Współczesne teorie kultury
Antropologia kulturowa
Pedagogika kultury
Teoria wychowania estetycznego
Podstawy psychoterapii
Kierowanie w kulturze
Finansowanie działalności kulturalnej
Teoretyczne podstawy pracy kulturalno-oświatowej
Prawne podstawy działalności społeczno-kulturalnej
Metodyka edukacji teatralnej
Teatr w pracy z osobami z niepełnosprawnością
Teatr i drama w arteterapii
Metodyka edukacji filmowej
Metodyka i warsztaty zajęć muzealnych
Metodyka edukacji muzycznej
Wprowadzenie do muzykoterapii
Sztuki plastyczne w arteterapii
Metodyka zajęć kulturalno-oświatowych
Pedagogika międzykulturowa
Metodyka i warsztaty zajęć z edukacji regionalnej
Metodyka zajęć arteterapeutycznych.
Student
Studenci mogą zapisywać się do kół naukowych, gdzie będą mieli okazję na poszerzenie swojej wiedzy, nawiązanie nowych znajomości oraz aktywne uczestnictwo w życiu Uczelni. Mogą także pogłębiać wiedzę ogólną i specjalnościową uczestnicząc w programach wymiany międzynarodowej ERASMUS.
W ATENEUM-Szkole Wyższej działa również parlament studencki, który serdecznie zachęca wszystkich studentów do aktywnego udziału w organizowanych akcjach i wyjazdach.
Uczelnia posiada doskonale wyposażoną salę komputerową, studio radiowe i telewizyjne z których korzystać mogą nasi studenci.
Uczelnia otwarta jest na studentów niepełnosprawnych. Do ich dyspozycji pozostają pomoce naukowe ułatwiające przyswajanie wiedzy jak również udogodnienia mające na celu usprawnienie poruszania się na terenie Uczelni.
Absolwent
Absolwent studiów na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki kulturalno-oświatowej potrafi:
– uprzystępniać zagadnienia związane z kulturą i sztuką
– upowszechniać działalność kulturalną w różnych środowiskach
– przygotowywać dzieci młodzież i dorosłych – w tym osoby „trzeciego wieku” – do uczestnictwa w kulturze, organizować czas wolny w różnych środowiskach
– tworzyć i realizować projekty edukacyjne i kulturalne
– prowadzić zabawy, zajęcia kulturalne, artystyczne i rozrywkowe w szkole i w placówkach pozaszkolnych
– uwzględniać występujące w środowisku lokalnym zjawiska międzykulturowe
– prowadzić zajęcia związane z promowaniem regionalnego dziedzictwa kulturowego
– pozyskiwać środki i zarządzać zasobami finansowymi związanymi z działalnością kulturalną.
– posiada podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu arteterapii.
Opłaty
kierunek/specjalność | tryb | czesne za semestr | 10 rat w roku | 12 rat w roku |
pedagogika kulturalno-oświatowaz arteterapią | stacjonarne | 2300 | 470 zł m-c | 392 zł m-c |
pedagogika kulturalno-oświatowaz arteterapią | niestacjonarne | 2000 | 410 zł m-c | 342 zł m-c |
O studiach
Studia na kierunku pedagogika w zakresie terapii pedagogicznej z socjoterapią trwają 3 lata (6 semestrów) i kończą się egzaminem dyplomowym połączonym z obroną pracy dyplomowej i uzyskaniem tytułu licencjata. Zadaniem tych studiów jest przygotowanie do zawodu nauczyciela terapeuty pedagogicznego zgodne z rozumieniem Rozporządzenia MEN z 1 sierpnia 2017 roku w sprawie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, §22, a także zapewnienie kwalifikacji specjalisty terapii pedagogicznej przewidziane w Rozporządzeniu MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Kwalifikacje te uprawniają do pracy w:
– przedszkolach i szkołach na wszystkich etapach edukacyjnych w zakresie prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz terapeutycznych dla uczniów z zaburzeniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
– poradniach psychologiczno-pedagogicznych w zakresie prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz terapeutycznych dla uczniów z zaburzeniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Studia przygotowują do podjęcia studiów II stopnia (studiów magisterskich) oraz studiów podyplomowych.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Podstawy psychologii klinicznej
Podstawy socjoterapii
Podstawy logopedii Diagnoza i terapia dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
Podstawy prawne udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Diagnoza psychologiczna i pedagogiczna
Diagnoza zagrożeń społecznych
Diagnoza i terapia zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży
Diagnoza funkcjonalna dziecka niepełnosprawnego i zagrożonego niedostosowaniem społecznym
Metodyka pracy z grupą
Metodyka zajęć socjoterapeutycznych
Metodyka zajęć terapeutycznych dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania
Metodyka zajęć terapeutycznych dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki
Metodyka zajęć terapeutycznych dzieci z zaburzeniami rozwoju społeczno-emocjonalnego
Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Metodyka zajęć socjoterapeutycznych
Warsztat umiejętności wychowawczych
Projektowanie procesu terapeutycznego
Praca z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu w szkole i przedszkolu
Wspomagające metody pracy terapeutycznej (pedagogika zabawy, arteterapia, bajkoterapia, muzykoterapia, ćwiczenia relaksacyjne)
Student
Studenci mogą zapisywać się do kół naukowych, gdzie będą mieli okazję na poszerzenie swojej wiedzy, nawiązanie nowych znajomości oraz aktywne uczestnictwo w życiu Uczelni. Mogą także pogłębiać wiedzę ogólną i specjalnościową uczestnicząc w programach wymiany międzynarodowej ERASMUS.
W ATENEUM-Szkole Wyższej działa również parlament studencki, który serdecznie zachęca wszystkich studentów do aktywnego udziału w organizowanych akcjach i wyjazdach.
Uczelnia posiada doskonale wyposażoną salę komputerową, studio radiowe i telewizyjne z których korzystać mogą nasi studenci.
Uczelnia otwarta jest na studentów niepełnosprawnych. Do ich dyspozycji pozostają pomoce naukowe ułatwiające przyswajanie wiedzy jak również udogodnienia mające na celu usprawnienie poruszania się na terenie Uczelni.
Absolwent
Absolwent studiów na kierunku pedagogika w zakresie terapii pedagogicznej z socjoterapią posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w obszarze diagnozy i terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i społecznego. Jest przygotowany do prowadzenia specjalistycznych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, grupowej i indywidualnej terapii uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i społecznego. Posiada wiedzę i praktyczne umiejętności dotyczące diagnozy psychopedagogicznej, rozpoznawania przyczyn i symptomów zaburzeń rozwojowych, projektowania indywidualnych programów terapeutycznych, metod wspierania rozwoju psychospołecznego dziecka oraz budowania nowoczesnego warsztatu pracy nauczyciela terapeuty.
Opłaty
kierunek/specjalność | tryb | czesne za semestr | 10 rat w roku | 12 rat w roku |
terapia pedagogiczna z socjoterapią | stacjonarne | 2300 | 470 zł m-c | 392 zł m-c |
terapia pedagogiczna z socjoterapią | niestacjonarne | 2000 | 410 zł m-c | 342 zł m-c |
O studiach
Studia zapewniają wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne umożliwiające pracę w różnych środowiskach zajmujących się edukacją dorosłych. Studenci zdobywają interdyscyplinarną wiedzę łączącą elementy pedagogiki, socjologii i psychologii z elementami gerontologii społecznej. Absolwenci mogą podejmować pracę w organizacjach i instytucjach oświatowych, instytucjach pozarządowych, zakładach pracy zajmując się różnymi formami formalnej i pozaformalnej edukacji dorosłych [kursy, szkolenia, samokształcenie i in.], ich organizacją, wspomaganiem i motywowaniem osób podejmujących naukę w wieku dorosłym. Mogą być także organizatorami przekwalifikowywania osób bezrobotnych i zagrożonych utratą pracy w instytucjach rynku pracy, placówkach edukacji dorosłych oraz w zakładach pracy.
Studia przygotowują do podjęcia studiów II stopnia (studiów magisterskich) oraz studiów podyplomowych
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Psychologiczne aspekty rozwoju człowieka dorosłego
Diagnozowanie sytuacji życiowej i potrzeb osób dorosłych
Gerontologia społeczna
Biografia edukacyjna
Nowoczesne systemy motywacyjne
Edukacja dorosłych na świecie
Podstawy procesu doradczego
Podstawy poradnictwa zawodowego
Wprowadzenie do coachingu
Coaching w poradnictwie indywidualnym
Poradnictwo osób zagrożonych wykluczeniem
Zarządzanie talentami
Metodyka zajęć stymulujących kreatywność osób starszych
Metodyka aktywizowania społeczno-kulturowego i zawodowego osób dorosłych
Dydaktyka dorosłych
Student
Studenci mogą zapisywać się do kół naukowych, gdzie będą mieli okazję na poszerzenie swojej wiedzy, nawiązanie nowych znajomości oraz aktywne uczestnictwo w życiu Uczelni. Mogą także pogłębiać wiedzę ogólną i specjalnościową uczestnicząc w programach wymiany międzynarodowej ERASMUS.
W ATENEUM-Szkole Wyższej działa również parlament studencki, który serdecznie zachęca wszystkich studentów do aktywnego udziału w organizowanych akcjach i wyjazdach.
Uczelnia posiada doskonale wyposażoną salę komputerową, studio radiowe i telewizyjne z których korzystać mogą nasi studenci.
Uczelnia otwarta jest na studentów niepełnosprawnych. Do ich dyspozycji pozostają pomoce naukowe ułatwiające przyswajanie wiedzy jak również udogodnienia mające na celu usprawnienie poruszania się na terenie Uczelni.
Absolwent
Absolwent potrafi wykorzystać nabytą wiedzę i umiejętności do:
– organizowania i przekształcania procesu oraz środowiska uczenia się dorosłych
– aktywizacji zawodowej, edukacyjnej, fizycznej i intelektualnej osób dorosłych z zachowaniem ich podmiotowego statusu i respektowaniem prawa do samostanowienia;
– przeciwdziałania zjawiskom alienacji, ageizmu, marginalizacji i wykluczenia społecznego osób w wieku podeszłym;
– kształtowania pozytywnego wizerunku seniorów w środowisku lokalnym;
– Absolwenci tej specjalności mają prawo do ubiegania się o zatrudnienie na stanowisku pedagoga – organizatora działalności edukacyjnej dorosłych w szkolnictwie, w agendach rządowych, jednostkach samorządu terytorialnego, stowarzyszeniach i fundacjach oraz w instytucjach zajmujących się aktywizacją zawodową osób dorosłych.
Absolwent posiada przygotowanie pedagogiczne w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2017, poz. 1575), § 2, pkt 2.
Opłaty
kierunek/specjalność | tryb | czesne za semestr | 10 rat w roku | 12 rat w roku |
pedagogika dorosłych z poradnictwemindywidualnym | stacjonarne | 2300 | 470 zł m-c | 392 zł m-c |
pedagogika dorosłych z poradnictwemindywidualnym | niestacjonarne | 2000 | 410 zł m-c | 342 zł m-c |
O studiach
Studia na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej trwają 3 lata (6 semestrów) i kończą się egzaminem dyplomowym połączonym z obroną pracy dyplomowej i uzyskaniem tytułu licencjata.
Zadaniem studiów jest przygotowanie do podjęcia pracy w różnych placówkach edukacyjnych, oświatowych, opiekuńczo-wychowawczych, resocjalizacyjnych oraz innych pełniących funkcje prewencyjne, profilaktyczne, terapeutyczne, pomocowe, doradcze.
Studia prowadzone są zgonie z wymogami określonym w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela oraz w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli i zapewniają kwalifikacje umożliwiające zajmowanie stanowiska:
– nauczyciela w szkołach podstawowych wchodzących w skład młodzieżowych ośrodków wychowawczych, zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich
– nauczyciela wychowawcy w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich
– nauczyciela pedagoga w przedszkolach i szkołach podstawowych
– nauczyciela wychowawcy w świetlicach szkolnych i internatach szkół podstawowych
–wychowawcy w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych
– wychowawcy w policyjnych izbach dziecka w świetlicach środowiskowych, placówkach interwencyjnych i socjalizacyjnych, placówkach wielofunkcyjnych, placówkach readaptacyjnych i resocjalizacyjnych podlegających Ministerstwu Zdrowia oraz w kurateli sądowej i innych placówkach o charakterze resocjalizującym.
Studia przygotowują do podjęcia studiów II stopnia (studiów magisterskich) oraz studiów podyplomowych.
Wybrane przedmioty specjalnościowe
Podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej
Podstawy pedagogiki społecznej
Podstawy pedagogiki specjalnej
Współczesne systemy resocjalizacji
Podstawy psychoterapii
Zagadnienia niedostosowania społecznego
Interwencja kryzysowa w praktyce
Pomoc rodzinie w kryzysie
Metody pracy kuratora sądowego
Patologie społeczne i przestępczość
Podstawy profilaktyki problemów społecznych
Teoretyczne podstawy diagnozowania
Współpraca ze środowiskiem
Projektowanie pracy resocjalizacyjnej
Metodyka pracy pedagoga w placówce resocjalizacyjnej
Metodyka pracy resocjalizacyjnej
Metody pracy z osobami uzależnionymi i ich rodzinami
Metodyka pracy ze sprawcą i ofiarą przemocy rodzinnej
Metody resocjalizacji nieletnich w całodobowych placówkach resocjalizacyjnych
Drama i socjodrama w resocjalizacji
Praktyka resocjalizacyjna
Praktyka pedagogiczna
Student
Studenci mogą zapisywać się do kół naukowych, gdzie będą mieli okazję na poszerzenie swojej wiedzy, nawiązanie nowych znajomości oraz aktywne uczestnictwo w życiu Uczelni. Mogą także pogłębiać wiedzę ogólną i specjalnościową uczestnicząc w programach wymiany międzynarodowej ERASMUS.
W ATENEUM-Szkole Wyższej działa również parlament studencki, który serdecznie zachęca wszystkich studentów do aktywnego udziału w organizowanych akcjach i wyjazdach.
Uczelnia posiada doskonale wyposażoną salę komputerową, studio radiowe i telewizyjne z których korzystać mogą nasi studenci.
Uczelnia otwarta jest na studentów niepełnosprawnych. Do ich dyspozycji pozostają pomoce naukowe ułatwiające przyswajanie wiedzy jak również udogodnienia mające na celu usprawnienie poruszania się na terenie Uczelni.
Absolwent
Absolwent kierunku Pedagogika w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej jest wyposażony w wiedzę wiedzą ogólną z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych oraz w wiedzą szczegółową w ramach dyscypliny pedagogika i dyscyplin pokrewnych, w tym z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej.
Posiada kwalifikacje umożliwiające podjęcie pracy w miejscach o zróżnicowanym profilu działalności zawodowej. Jego kompetencje będą mogły być wykorzystane w różnych obszarach: edukacyjnym, terapeutycznym, wychowawczym, opiekuńczym, resocjalizacyjnym, socjoterapeutycznym, administracyjnym w placówkach oświatowych publicznych i niepublicznych, w instytucjach państwowych, pozarządowych oraz samorządowych.
Jest przygotowany do prowadzenia zajęć resocjalizacyjnych uwzględniających indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne osób niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym, w szkołach podstawowych i placówkach dla nieletnich.
Zdobyte kompetencje pozwalają mu rozumieć potrzeby dziecka opuszczonego, zaniedbanego, zagrożonego niedostosowaniem społecznym, a tym samym na tworzenie optymalnego środowiska mającego na celu zabezpieczenie warunków rozwoju.
Opłaty
kierunek/specjalność | tryb | czesne za semestr | 10 rat w roku | 12 rat w roku |
pedagogika resocjalizacyjna | stacjonarne | 2300 | 470 zł m-c | 392 zł m-c |
pedagogika resocjalizacyjna | niestacjonarne | 2000 | 410 zł m-c | 342 zł m-c |