Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z nowoczesnymi technologiami w edukacji
Pedagogika opiekuńczo-wychowowawcza z terapią uzależnień
Pedgagogika kulturalno-oświatowa z arteterapią
Terapia pedagogiczna (pedagogika korekcyjna) z socjoterapią
Pedagogika dorosłych z poradnictwem inywidualnym
Studia w zakresie pedagogiki resocjalizacjyjnej
Studia na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z terapią uzależnień trwają 3 lata (6 semestrów) i kończą się egzaminem dyplomowym połączonym z obroną pracy dyplomowej i uzyskaniem tytułu licencjata. Zadaniem studiów jest przygotowanie wykwalifikowanych kadr do prowadzenia pracy opiekuńczo-wychowawczej, socjalno-wychowawczej i terapeutycznej w placówkach edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, a także w szeroko rozumianym środowisku otwartym.
Studia prowadzone są zgonie z wymogami określonym w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela oraz w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli i zapewniają kwalifikacje umożliwiające zajmowanie stanowiska:
– nauczyciela pedagoga szkolnego w przedszkolach i szkołach podstawowych, placówkach oświatowo-wychowawczych
– nauczyciela wychowawcy w świetlicach szkolnych
– nauczyciela wychowawcy w internatach
-wychowawcy w domach dziecka i w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych
– wychowawcy i opiekuna w domach pomocy społecznej
– wychowawcy w ogniskach wychowawczych
-wychowawcy w pogotowiach opiekuńczych
– pedagoga w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, w ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie, w hospicjach, w placówkach diagnostyczno-konsultacyjnych, w placówkach terapii uzależnień, w urzędach i organizacjach pozarządowych
– asystenta i opiekuna środowiskowego.
Pedagogika opiekuńcza
Podstawy psychoterapii
Wybrane problemy patologii społecznej
Współczesne systemy opieki
Podstawy prawa rodzinnego i opiekuńczego
Instytucje opiekuńczo-wychowawcze
Instytucjonalne formy wsparcia osób starszych
Poradnictwo pedagogiczne
Profilaktyka i diagnoza w pracy pedagoga szkolnego
Interwencja kryzysowa w praktyce
Pedagogika lecznicza, praca z dzieckiem chorym
Metodyka pracy opiekuńczej
Metodyka pracy harcerskiej
Metodyka zajęć w placówkach opiekuńczo-wychowawczych
Metodyka zajęć świetlicowych i pozalekcyjnych
Współpraca ze środowiskiem lokalnym i rodziną na rzecz osoby starszej
Psychospołeczne mechanizmy uzależnień
Profilaktyka uzależnień
Praca z osobami uzależnionymi i ich rodzinami
Metodyka pracy pedagoga szkolnego
Podstawy integracyjnej psychoterapii uzależnień
Terapia osób z syndromem DDA
Studenci mogą zapisywać się do kół naukowych, gdzie będą mieli okazję na poszerzenie swojej wiedzy, nawiązanie nowych znajomości oraz aktywne uczestnictwo w życiu Uczelni. Mogą także pogłębiać wiedzę ogólną i specjalnościową uczestnicząc w programach wymiany międzynarodowej ERASMUS.
W ATENEUM-Szkole Wyższej działa również parlament studencki, który serdecznie zachęca wszystkich studentów do aktywnego udziału w organizowanych akcjach i wyjazdach.
Uczelnia posiada doskonale wyposażoną salę komputerową, studio radiowe i telewizyjne z których korzystać mogą nasi studenci.
Uczelnia otwarta jest na studentów niepełnosprawnych. Do ich dyspozycji pozostają pomoce naukowe ułatwiające przyswajanie wiedzy jak również udogodnienia mające na celu usprawnienie poruszania się na terenie Uczelni.
Studia na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z terapią uzależnień wyposażają absolwenta w niezbędną wiedzę i umiejętności, obejmują przygotowanie w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, podstaw terapii pedagogicznej oraz terapii uzależnień. Umożliwiają zdobycie kompetencji metodycznych koniecznych dla działalności opiekuńczo-wychowawczej (nauczyciela wychowawcy, nauczyciela pedagoga). Absolwent posiada umiejętności wspierania rodziny, szkoły i społeczności lokalnej w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Zna rodzaje uzależnień i zagadnienia związane z ich profilaktyką. Zna sposoby pracy z osobami uzależnionymi i ich rodzinami.
Absolwent posiada także niezbędną wiedzę i umiejętności pozwalające na podjęcie pracy z dzieckiem przebywającym w placówkach opieki całkowitej, wsparcia dziennego, interwencyjnych, pomocy społecznej i wielofunkcyjnych. Zdobyta wiedza pozwoli mu zrozumieć potrzeby dziecka opuszczonego, zaniedbanego, chorego a tym samym na tworzenie optymalnego środowiska mającego na celu zabezpieczenie warunków rozwoju.
kierunek/specjalność | tryb | czesne za semestr | 10 rat w roku | 12 rat w roku |
pedagogika opiekuńczo-wychowawczaz terapią uzależnień | stacjonarne | 2300 | 470 zł m-c | 392 zł m-c |
pedagogika opiekuńczo-wychowawczaz terapią uzależnień | niestacjonarne | 2000 | 410 zł m-c | 342 zł m-c |
- Rozpoczęcie studiów 08.10.2022 – wciąż można się dopisywać do grupy, rekrutacja trwa!
- Rekrutacja na semestr zimowy: 01.05 – 30.09, rekrutacja na semestr letni: 01.01.– 28.02
- Studia I stopnia (3 lata, 6 semestrów)
- Czesne od 427 zł miesięcznie
- Dofinansowania do studiów (system wysokich stypendiów i zapomóg sięgających nawet 1500 zł miesięcznie)
- Studia w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym
- Ateneum-Akademia Nauk Stosowanych to uczelnia akademicka.
Minister Edukacji i Nauki ogłosił wyniki ewaluacji jakości działalności naukowej uczelni za lata 2017-2021. Uzyskując kategorię B+ w dyscyplinie Pedagogika, Ateneum-Akademia Nauk Stosowanych uzyskała uprawnienia do nadawania stopnia doktora oraz doktora habilitowanego. Tym samym dołączyliśmy do grona uczelni akademickich i otwieramy nowy rozdział w historii naszej uczelni. Wysoki poziom studiów i badań naukowych jest priorytetem w Ateneum, dyplom z naszej Akademii jest ceniony przez pracodawców w całym kraju.
Zadaniem studiów jest:
– przygotowanie wykwalifikowanych kadr do prowadzenia pracy opiekuńczo-wychowawczej, socjalno-wychowawczej i terapeutycznej w placówkach edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, a także w szeroko rozumianym środowisku otwartym
– przygotowanie do wykorzystywania ogólnie dostępnych nowoczesnych technologii, narzędzi informatycznych oraz sprzętu multimedialnego w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczącymi się osobami,
Studia prowadzone są zgonie z wymogami określonym w Rozporządzeniu MNiSW z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela oraz w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli i zapewniają kwalifikacje umożliwiające zajmowanie stanowiska:
– nauczyciela pedagoga szkolnego w przedszkolach i szkołach podstawowych, placówkach oświatowo-wychowawczych
– nauczyciela wychowawcy w świetlicach szkolnych
– nauczyciela wychowawcy w internatach
– wychowawcy w domach dziecka i w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych
– wychowawcy i opiekuna w domach pomocy społecznej
– wychowawcy w ogniskach wychowawczych
– wychowawcy w pogotowiach opiekuńczych
– pedagoga w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, w ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie, w hospicjach, w placówkach diagnostyczno-konsultacyjnych, w placówkach terapii uzależnień, w urzędach i organizacjach pozarządowych
– asystenta i opiekuna środowiskowego.
Absolwent może znaleźć także zatrudnienie:
– w szkołach i innych placówkach oświatowych, jako osoba wspomagająca przygotowanie urządzeń technologicznych do celów dydaktycznych
– na stanowisku nauczyciela zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych z zakresu edukacji medialnej
– w firmach i spółkach, w organizacjach i urzędach, w których potrzebni są specjaliści ds. mediów , edukacji medialnej i opartej o nowoczesne technologie
– w ośrodkach ekspozycyjno-szkoleniowych oraz w placówkach kulturalno-oświatowych, m. in. takich jak: centra konferencyjne, ośrodki kultury lub świetlice osiedlowe, pracownie komputerowe, audiowizualne.
Program studiów w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z nowoczesnymi technologiami w edukacji na kierunku Pedagogika na Wydziale Studiów Edukacyjnych powstał w ramach realizacji projektu pt. „Kompleksowy program rozwoju Ateneum – Szkoły Wyższej w Gdańsku” zadania nr 1 – Moduł programów kształcenia. Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie: 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.
prof. dr hab. Waldemar Tłokiński
dr hab. Marcin Krawczyński, prof. A-ANS
dr hab. Henryk Olszewski, prof. A-ANS
dr hab. Aleksander Zdzisław, prof. A-ANS
dr hab. Boryczko Marcin
dr hab. Jurgiel-Aleksander Alicja, prof. UG
dr hab. Lewartowska-Zychowicz Małgorzata, prof. UG
dr hab. Maliszewski Tomasz, prof. AMW
dr hab. Nowak-Łojewska Agnieszka, prof. UG
dr hab. Zamojski Piotr, prof. UG
dr Apanel Danuta
dr Dyrda Jolanta
dr Bogucka Maria
dr Jaworska Dorota
dr Komorowska-Zielony Alicja
dr Krawczyński Bartosz
dr Liwo Helena
dr Materny Katarzyna
dr Pułtuski Marian
dr Sternicka Anna
dr Szczygieł Przemysław
dr Wajszczyk Katarzyna
mgr Blokus-Szkodzińska Anna
mgr Chyś Bartosz
mgr Chojnowska-Gąsiorek Beata
mgr Dowgiałło Leszek
mgr Drausal Katarzyna
mgr Grzywna Marek
mgr Hinz Rafał
mgr Ludkiewicz Eliza
mgr Maculewicz Lucyna
mgr Marcinkowska Wiesława
mgr Morawska -Szatarska Magdalena
mgr Maliszewska Agnieszka
mgr Mierzejewski Bogdan
mgr Najda Patrycja
mgr Osika Regina
mgr Pęczak Maria
mgr Pilecka Małgorzata
mgr Piotrowska Magdalena
mgr Rusek-Stasiulewicz Joanna
mgr Rożyńska Małgorzata
mgr Schoen-Kamińska Aleksandra
mgr Sosnowa Edyta
mgr Solecka Anna
mgr Spigarska-Linde Agnieszka
mgr Szczęsna Mirosława
mgr Seroka Paweł
mgr Stępień-Rejszel Kamila Olga
mgr Tanewska Iwona
mgr Tomaszewska Beata
mgr Witkiewicz-Rakowska Irmina
- Pedagogika opiekuńcza
- Podstawy psychoterapii
- Wybrane problemy patologii społecznej
- Profilaktyka i diagnoza w pracy pedagoga szkolnego
- Pedagogika lecznicza, praca z dzieckiem chorym
- Nowoczesne technologie komunikacyjno–informatyczne (TIK) w edukacji
- Organizacja i metody edukacyjnej pracy zdalnej
- E- learning w edukacji
- Metodyka kształcenia z wykorzystaniem nowych technologii
- Metodyka zajęć komputerowych
kierunek/specjalność | tryb | czesne za semestr | 10 rat w roku | 12 rat w roku |
pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z nowoczesnymi technologiami w edukacji | stacjonarne | 3000 zł | 610 zł m-c | 510 zł m-c |
pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z nowoczesnymi technologiami w edukacji | niestacjonarne | 2500 zł | 510 zł m-c | 427 zł m-c |
Kontakt: rekrutacja@ateneum.edu.pl
telefon: 784 374 410
- Rekrutacja na semestr zimowy: 01.05 – 30.09, rekrutacja na semestr letni: 01.01.– 28.02.
- Studia I stopnia (3 lata, 6 semestrów)
- Czesne od 359 zł miesięcznie
- Dofinansowania do studiów (system wysokich stypendiów i zapomóg sięgających nawet 1500 zł miesięcznie)
- Studia zapewniają przygotowanie pedagogiczne w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku, §2, pkt.2. Przygotowują do podjęcia studiów II stopnia (studiów magisterskich) oraz studiów podyplomowych
- Możliwość kontynuacji studiów na studiach magisterskich
- Studia w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym
- Studia online w czasie pandemii
- Studia wyposażają w uporządkowaną wiedzę z zakresu pedagogiki, filozofii, psychologii i socjologii dotyczącą koncepcji człowieka, jego rozwoju i funkcjonowania w środowisku społecznym i kulturowym.
- Dają podstawową wiedzę dotyczącą arteterapii.
- Kształtują umiejętności niezbędne do upowszechniania wiedzy o sztukach plastycznych, audiowizualnych, literaturze, teatrze i muzyce, do wyzwalania postaw twórczych, a także umiejętności stosowania elementów arteterapii podczas pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.
- Przygotowują wykwalifikowaną kadrę do pracy z dziećmi i młodzieżą oraz osobami dorosłymi w instytucjach oświatowych, kulturalnych oraz rekreacyjno-rozrywkowych sektora publicznego i prywatnego (domy kultury, świetlice, galerie, kluby, centra kultury i rozrywki, organizacje turystyczne, muzea, kina, teatry, filharmonie, przedsiębiorstwa rozrywkowe, stowarzyszenia, fundacje, organizacje pozarządowe, media lokalne).
Antropologia kulturowa
Teoria wychowania estetycznego
Teoretyczne podstawy pracy kulturalno-oświatowej
Prawne podstawy działalności społeczno-kulturalnej
Metodyka edukacji teatralnej
Teatr w pracy z osobami z niepełnosprawnością
Metodyka edukacji filmowej
Wprowadzenie do muzykoterapi
Pedagogika międzykulturowa
Metodyka zajęć arteterapeutycznych.
- Rozpoczęcie studiów 08.10.2022 – wciąż można się dopisywać do grupy, rekrutacja trwa!
Studia na kierunku pedagogika w zakresie terapii pedagogicznej (pedagogiki korekcyjnej) z socjoterapią trwają 3 lata (6 semestrów).
Zadaniem tych studiów jest przygotowanie do zawodu nauczyciela terapeuty pedagogicznego zgodne z rozumieniem Rozporządzenia MEN z 1 sierpnia 2017 roku w sprawie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, §22, a także zapewnienie kwalifikacji specjalisty terapii pedagogicznej przewidziane w Rozporządzeniu MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Kwalifikacje te uprawniają do pracy w:
– przedszkolach i szkołach na wszystkich etapach edukacyjnych w zakresie prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz terapeutycznych dla uczniów z zaburzeniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się,
– poradniach psychologiczno-pedagogicznych w zakresie prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz terapeutycznych dla uczniów z zaburzeniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Ateneum-Akademia Nauk Stosowanych to uczelnia akademicka.
Minister Edukacji i Nauki ogłosił wyniki ewaluacji jakości działalności naukowej uczelni za lata 2017-2021. Uzyskując kategorię B+ w dyscyplinie Pedagogika, Ateneum-Akademia Nauk Stosowanych uzyskała uprawnienia do nadawania stopnia doktora oraz doktora habilitowanego. Tym samym dołączyliśmy do grona uczelni akademickich i otwieramy nowy rozdział w historii naszej uczelni.
Wysoki poziom studiów i badań naukowych jest priorytetem w Ateneum, dyplom z naszej Akademii jest ceniony przez pracodawców w całym kraju.
dr hab. Aleksander Zdzisław, prof. A-ANS
dr hab. Boryczko Marcin
dr hab. Jurgiel-Aleksander Alicja, prof. UG
dr hab. Lewartowska-Zychowicz Małgorzata, prof. UG
dr hab. Maliszewski Tomasz, prof. AMW
dr hab. Nowak-Łojewska Agnieszka, prof. UG
dr hab. Zamojski Piotr, prof. UG
dr Apanel Danuta
dr Dyrda Jolanta
dr Bogucka Maria
dr Jaworska Dorota
dr Komorowska-Zielony Alicja
dr Krawczyński Bartosz
dr Liwo Helena
dr Materny Katarzyna
dr Pułtuski Marian
dr Sternicka Anna
dr Szczygieł Przemysław
dr Wajszczyk Katarzyna
mgr Blokus-Szkodzińska Anna
mgr Chyś Bartosz
mgr Chojnowska-Gąsiorek Beata
mgr Dowgiałło Leszek
mgr Drausal Katarzyna
mgr Grzywna Marek
mgr Hinz Rafał
mgr Ludkiewicz Eliza
mgr Maculewicz Lucyna
mgr Marcinkowska Wiesława
mgr Morawska -Szatarska Magdalena
mgr Maliszewska Agnieszka
mgr Mierzejewski Bogdan
mgr Najda Patrycja
mgr Osika Regina
mgr Pęczak Maria
mgr Pilecka Małgorzata
mgr Piotrowska Magdalena
mgr Rusek-Stasiulewicz Joanna
mgr Rożyńska Małgorzata
mgr Schoen-Kamińska Aleksandra
mgr Sosnowa Edyta
mgr Solecka Anna
mgr Spigarska-Linde Agnieszka
mgr Szczęsna Mirosława
mgr Seroka Paweł
mgr Stępień-Rejszel Kamila Olga
mgr Tanewska Iwona
mgr Tomaszewska Beata
mgr Witkiewicz-Rakowska Irmina
Podstawy psychologii klinicznej
Podstawy socjoterapii
Podstawy logopedii Diagnoza i terapia dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
Podstawy prawne udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Diagnoza psychologiczna i pedagogiczna
Diagnoza zagrożeń społecznych
Diagnoza i terapia zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży
Diagnoza funkcjonalna dziecka niepełnosprawnego i zagrożonego niedostosowaniem społecznym
Metodyka pracy z grupą
Metodyka zajęć socjoterapeutycznych
Metodyka zajęć terapeutycznych dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania
Metodyka zajęć terapeutycznych dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce matematyki
Metodyka zajęć terapeutycznych dzieci z zaburzeniami rozwoju społeczno-emocjonalnego
Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Metodyka zajęć socjoterapeutycznych
Warsztat umiejętności wychowawczych
Projektowanie procesu terapeutycznego
Praca z rodzicami dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu w szkole i przedszkolu
Wspomagające metody pracy terapeutycznej (pedagogika zabawy, arteterapia, bajkoterapia, muzykoterapia, ćwiczenia relaksacyjne)
Absolwent studiów na kierunku pedagogika w zakresie terapii pedagogicznej (pedagogiki korekcyjnej) z socjoterapią posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w obszarze diagnozy i terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i społecznego. Jest przygotowany do prowadzenia specjalistycznych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, grupowej i indywidualnej terapii uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i społecznego. Posiada wiedzę i praktyczne umiejętności dotyczące diagnozy psychopedagogicznej, rozpoznawania przyczyn i symptomów zaburzeń rozwojowych, projektowania indywidualnych programów terapeutycznych, metod wspierania rozwoju psychospołecznego dziecka oraz budowania nowoczesnego warsztatu pracy nauczyciela terapeuty.
Studia zapewniają wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne umożliwiające pracę w różnych środowiskach zajmujących się edukacją dorosłych. Studenci zdobywają interdyscyplinarną wiedzę łączącą elementy pedagogiki, socjologii i psychologii z elementami gerontologii społecznej. Absolwenci mogą podejmować pracę w organizacjach i instytucjach oświatowych, instytucjach pozarządowych, zakładach pracy zajmując się różnymi formami formalnej i pozaformalnej edukacji dorosłych [kursy, szkolenia, samokształcenie i in.], ich organizacją, wspomaganiem i motywowaniem osób podejmujących naukę w wieku dorosłym. Mogą być także organizatorami przekwalifikowywania osób bezrobotnych i zagrożonych utratą pracy w instytucjach rynku pracy, placówkach edukacji dorosłych oraz w zakładach pracy.
Studia przygotowują do podjęcia studiów II stopnia (studiów magisterskich) oraz studiów podyplomowych
Psychologiczne aspekty rozwoju człowieka dorosłego
Diagnozowanie sytuacji życiowej i potrzeb osób dorosłych
Gerontologia społeczna
Biografia edukacyjna
Nowoczesne systemy motywacyjne
Edukacja dorosłych na świecie
Podstawy procesu doradczego
Podstawy poradnictwa zawodowego
Wprowadzenie do coachingu
Coaching w poradnictwie indywidualnym
Poradnictwo osób zagrożonych wykluczeniem
Zarządzanie talentami
Metodyka zajęć stymulujących kreatywność osób starszych
Metodyka aktywizowania społeczno-kulturowego i zawodowego osób dorosłych
Dydaktyka dorosłych