Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z nowoczesnymi technologiami w edukacji - Studia II stopnia
- Rozpoczęcie studiów październik 2023
- Rekrutacja na semestr zimowy: 01.05 – 30.09, rekrutacja na semestr letni: 01.01.– 28.02
- Studia II stopnia 2 lata, IV sem.)
- Dofinansowania do studiów (system wysokich stypendiów i zapomóg sięgających nawet 1500 zł miesięcznie)
- Studia w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym
- Studia niestacjonarne w trybie hybrydowym (50% online)
- Warunek przyjęcia: kolejność zgłoszeń, komplet dokumentów rekrutacyjnych.
Akademia Ateneum to uczelnia akademicka.
Minister Edukacji i Nauki ogłosił wyniki ewaluacji jakości działalności naukowej uczelni za lata 2017-2021. Uzyskując kategorię B+ w dyscyplinie Pedagogika, Akademia Ateneum uzyskała uprawnienia do nadawania stopnia doktora oraz doktora habilitowanego. Tym samym dołączyliśmy do grona uczelni akademickich i otwieramy nowy rozdział w historii naszej uczelni. Wysoki poziom studiów i badań naukowych jest priorytetem w Ateneum, dyplom z naszej Akademii jest ceniony przez pracodawców w całym kraju
Studia mają charakter studiów kwalifikacyjnych. Ich program, będący kontynuacją i rozszerzeniem programu studiów I stopnia w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, jest uzupełniony o zagadnienia dotyczące nowoczesnych technologii w edukacji.
Poprzez rozszerzenie treści programowych przygotowuje się absolwenta do pracy w instytucjach oświatowych z młodzieżą w starszym wieku szkolnym (w tym z uczniami szkół ponadpodstawowych), poszerza się jego uprawnienia i możliwości zatrudnienia. Kontynuacja wybranych przedmiotów przyczynia się do podwyższenia posiadanych już kwalifikacji intelektualnych i zawodowych.
Absolwent studiów II stopnia na kierunku Pedagogika w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z nowoczesnymi technologiami w edukacji rozszerza posiadane oraz zdobywa nowe kwalifikacje i uprawnienia zawodowe zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. poz. 1575) oraz z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela – Załączniki nr 1 (Dz. U. poz.1450).
Nowe kwalifikacje dotyczą także przygotowania do wykorzystywania ogólnie dostępnych narzędzi informatycznych oraz sprzętu multimedialnego w codziennej pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczącymi się osobami. Studenci poznają m.in. możliwości pracy edukacyjnej w trybie online w postaci e-learningu oraz m-learningu, wykorzystania w procesie kształcenia elektronicznych zestawów edukacyjnych, zapoznają się także z zagadnieniem kodowania i robotyki dla dzieci.
Studia zapewniają kwalifikacje do zajmowania stanowiska:
– nauczyciela pedagoga szkolnego w przedszkolach i szkołach podstawowych oraz ponadpodstawowych, w placówkach oświatowo-wychowawczych
– nauczyciela wychowawcy w świetlicach szkolnych
– nauczyciela wychowawcy w internatach szkol ponadpodstawowych
-wychowawcy w domach dziecka i w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych
– opiekuna w domach pomocy społecznej
– wychowawcy w ogniskach wychowawczych
– pedagoga w placówkach aktywizowania osób dorosłych
– pedagoga w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, w ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie, w placówkach diagnostyczno-konsultacyjnych, w urzędach i organizacjach pozarządowych, w hospicjach.
Absolwent może znaleźć także zatrudnienie:
– w szkołach i innych placówkach oświatowych, jako osoba wspomagająca przygotowanie urządzeń technologicznych do celów dydaktycznych
– na stanowisku nauczyciela zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych z zakresu edukacji medialnej i dziecięcego programowania (kodowania)
– w firmach i spółkach, w organizacjach i urzędach, w których potrzebni są specjaliści ds. mediów , edukacji medialnej i opartej o nowoczesne technologie
– w ośrodkach ekspozycyjno-szkoleniowych oraz w placówkach kulturalno-oświatowych, m. in. takich jak: centra konferencyjne, ośrodki kultury lub świetlice osiedlowe, pracownie komputerowe, audiowizualne.
Program studiów w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej z nowoczesnymi technologiami w edukacji na kierunku Pedagogika na Wydziale Studiów Edukacyjnych powstał w ramach realizacji projektu pt. „Kompleksowy program rozwoju Ateneum – Szkoły Wyższej w Gdańsku” zadania nr 1 – Moduł programów kształcenia. Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie: 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.
prof. dr hab. Waldemar Tłokiński
dr hab. Marcin Krawczyński, prof. A-ANS
dr hab. Henryk Olszewski, prof. A-ANS
dr hab. Aleksander Zdzisław, prof. A-ANS
dr hab. Boryczko Marcin
dr hab. Jurgiel-Aleksander Alicja, prof. UG
dr hab. Lewartowska-Zychowicz Małgorzata, prof. UG
dr hab. Maliszewski Tomasz, prof. AMW
dr hab. Nowak-Łojewska Agnieszka, prof. UG
dr hab. Zamojski Piotr, prof. UG
dr Apanel Danuta
dr Dyrda Jolanta
dr Bogucka Maria
dr Jaworska Dorota
dr Komorowska-Zielony Alicja
dr Krawczyński Bartosz
dr Liwo Helena
dr Materny Katarzyna
dr Pułtuski Marian
dr Sternicka Anna
dr Szczygieł Przemysław
dr Wajszczyk Katarzyna
mgr Blokus-Szkodzińska Anna
mgr Chyś Bartosz
mgr Chojnowska-Gąsiorek Beata
mgr Dowgiałło Leszek
mgr Drausal Katarzyna
mgr Grzywna Marek
mgr Hinz Rafał
mgr Ludkiewicz Eliza
mgr Maculewicz Lucyna
mgr Marcinkowska Wiesława
mgr Morawska -Szatarska Magdalena
mgr Maliszewska Agnieszka
mgr Mierzejewski Bogdan
mgr Najda Patrycja
mgr Osika Regina
mgr Pęczak Maria
mgr Pilecka Małgorzata
mgr Piotrowska Magdalena
mgr Rusek-Stasiulewicz Joanna
mgr Rożyńska Małgorzata
mgr Schoen-Kamińska Aleksandra
mgr Sosnowa Edyta
mgr Solecka Anna
mgr Spigarska-Linde Agnieszka
mgr Szczęsna Mirosława
mgr Seroka Paweł
mgr Stępień-Rejszel Kamila Olga
mgr Tanewska Iwona
mgr Tomaszewska Beata
mgr Witkiewicz-Rakowska Irmina
– Pedagogika szkoły
– Pedeutologia
– Współczesne problemy pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej
– Pedagogika rodziny
– Pedagogika czasu wolnego
-Organizowanie środowiska wychowawczego w szkole
– Problemy pieczy zastępczej
– Metodyka pracy nauczyciela pedagoga w szkole ponadpodstawowej
– Komunikacja w edukacji
– Metodyka pracy starszoharcerskiej
– Metodyka zajęć pozalekcyjnych w szkole ponadpodstawowej
– Metodyka aktywizowania społeczno-kulturalnego osób dorosłych
– Metodyka zajęć stymulujących kreatywność seniorów
– Grafika komputerowa dla nauczycieli
– Nowoczesne technologie w edukacji osób z niepełnosprawnością
– Nowoczesne technologie informatyczne w pracy z uczniem najmłodszym
– Kodowanie i robotyka dla dzieci
– Wykorzystanie elektronicznych zestawów edukacyjnych w kształceniu szkolnym i pozaszkolnym
Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy w różnych placówkach edukacyjnych, oświatowych, opiekuńczo-wychowawczych oraz innych pełniących funkcje prewencyjne, profilaktyczne, terapeutyczne, pomocowe, doradcze.
Absolwent potrafi :
– planować i organizować proces kształcenia w ramach zajęć dodatkowych dla dzieci we wczesnym i średnim wieku szkolnym z zakresu edukacji medialnej, w tym – wczesnego programowania (kodowania) oraz robotyki
– wykorzystywać elektroniczne zestawy edukacyjne w kształceniu szkolnym i pozaszkolnym.
– tworzyć projekty, plany i scenariusze pracy pozwalające realizować założenia zajęć z wykorzystaniem mediów i nowoczesnych technologii
– podejmować działania mające na celu nawiązywanie współpracy z instytucjami zajmującymi się edukacją medialną i wykorzystującymi nowoczesne technologie w kształceniu.
Absolwent jest przygotowany do działalności prospołecznej, uczestnictwa w życiu społecznym, samodoskonalenia oraz podjęcia studiów w szkołach doktorskich i studiów podyplomowych.
6 rat w semestrze
studia niestacjonarne-
I rok - 12 x 477
II rok - 12 x 477 zł
-
-
5 rat w semestrze
studia niestacjonarne-
I rok - 10 x 570 zł
II rok- 10 x 570 zł
-
-
semestralnie
studia niestacjonarne-
I rok - 2 x 2800zł
II rok - 2 x 2800 zł
-
-
