Integracja Sensoryczna
Integracja sensoryczna - metodyka diagnozy i terapii dla terapeutów integracji sensorycznej
Zapraszamy na IX już edycję studiów podyplomowych z integracji sensorycznej. Program zaktualizowany zgodnie z najnowszą wiedzą. Każdy absolwent otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu studiów, kwalifikacje do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii Metodą Integracji Sensorycznej.
W ramach studiów Trzy-Modułowy Kurs Integracji Sensorycznej zawierający wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności. Absolwent otrzymuje wszelkie narzędzia i umiejętność posługiwania się nimi, poświadczone Certyfikatem Stowarzyszenia Terapeutów Neurorozwojowych między innymi: Testy Południowo-Kalifornijskie (SCSIT), Ustrukturyzowaną Obserwację Kliniczną, Kwestionariusze.
Gwarantujemy 30 godzin praktyk w najlepszych gabinetach.
Dodatkowe kwalifikacje poświadczone Certyfikatem:
Instruktorski Kurs Niemowlęcego Masażu Shantali
Kurs Iº i IIº Terapii Ręki.
Wiedza poparta praktyką przekazywana w przystępny sposób i przyjaznej atmosferze.
Czas trwania studiów: trzy semestry
Zajęcia prowadzone są podczas zjazdów odbywających się co 2-3 tygodnie w soboty i niedziele w Ateneum Akademii Nauk Stosowanych w Gdańsku oraz odbędą się zjazdy – 5,6 i 10 dniowe, podczas których słuchacz będzie uczestniczył w trzy-modułowym kursie.
W trakcie trwania studiów słuchacz uczestniczy w 3-modułowym kursie. Ukończenie kursu, zakończone jest egzaminem i uzyskaniem certyfikatu terapeuty SI dającego uprawnienia do diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej. Ukończenie studiów podyplomowych uprawnia do pracy z osobami, u których występują dysfunkcje SI w publicznych i niepublicznych placówkach oświatowych, medycznych i terapeutycznych.
Studia przeznaczone są dla specjalistów z tytułem magistra, posiadających przygotowanie pedagogiczne/kwalifikacje nauczycielskie następujących kierunków:
Psychologia
Pedagogika
Pedagogika specjalna
Logopedia
Rehabilitacja i fizjoterapia
Zgłoszenia absolwentów studiów z innych kierunków niż wymienione będą rozpatrywanie indywidualnie.modułąh
05-06.11.2022
26-27.11 2022 Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej I Moduł kursu SI
09-11.12.2022 Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej I Moduł kursu SI
14-15.01 2023
18-19.02.2023
14-23.04.2023 Diagnoza i terapia integracji sensorycznej II Moduł kursu SI
03-04.06.2023
07-12.08 2023 Diagnoza i terapia integracji sensorycznej- III Moduł SI
13.08.2023
21-22.10.2023
11-12.11.2023
25-26.11.2023
Termin seminarium dyplomowego zostanie podany później.
1. Absolwenci uzyskują kwalifikacje w zakresie Integracji Sensorycznej potwierdzone Certyfikatem i Świadectwem ukończenia studiów podyplomowych
2. Absolwent jest uprawniony do diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej, posiada kwalifikacje do prowadzenia obserwacji klinicznej, diagnozy i terapii SI. Absolwent ma uprawnienia do pracy w publicznych i niepublicznych placówkach oświatowych, medycznych i terapeutycznych
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodne z Rozporządzeniem MNiSW z 10 lutego 2017r., potwierdzające uzyskanie określonych w programie efektów kształcenia i wymaganej liczby punktów ECTS.

Pedagog specjalny z 15 letnim doświadczeniem (tyflopedagog, surdopedagog, oligofrenopedagog), Cetryfikowany Terapeuta Integracji Sensorycznej. Pracuje w Szkole podstawowej jako nauczyciel współorganizujący kształcenie oraz pedagog specjalny i Terapeuta integracji sensorycznej w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami głównie są to dzieci z zaburzeniami procesów sensorycznych. Posiada duże doświadczenie w pracy z dziećmi ze Spektrum Autyzmu oraz FASD.
Ukończyła studia na kierunkach: pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna, psychologia kliniczna dzieci, młodzieży i osób dorosłych, pedagogika wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna, oraz oligofrenopedagogika we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka z autyzmem. Od 2021 roku mediator sądowy i pozasądowy od spraw cywilnych, gospodarczych i rodzinnych.
Certyfikowany terapeutą integracji sensorycznej, terapii ręki, terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, terapii behawioralnej i metody Kids skills. Na co dzień pracuje, jako terapeuta zarówno z dziećmi, młodzieżą jak i dorosłymi także jako doradca rodzicielski.
Wykorzystuje tradycyjne i innowacyjne metody w celu odpowiedniej stymulacji i wsparcia. Ulubiona technika w pracy z klientem: praca na zasobach. Nieustannie pogłębia warsztat poprzez różnego rodzaju kursy i szkolenia. Pisze artykuły do czasopism pedagogicznych, prowadzi zajęcia i warsztaty dla studentów i nauczycieli na Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Dodatkowe zainteresowania: bajkoterapia oraz muzykoterapia.
Jak mawia: „Moja praca jest moją pasją”, dlatego staram się dawać z siebie 100% a mottem przewodnim cytat Gabriela Mistrall’a: Życia nie można wybrać ale można z niego coś zrobić. To coś to to, co chcesz.
Pedagog, neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej z uprawnieniami do stosowania protokołu Wilbarger, instruktor masażu Shantala i Shantala body touch, oligofrenopedagog i pedagog leczniczy, certyfikowany terapeuta miofunkcjonalny wg metody Kittel, dyplomowany specjalista wczesnej interwencji i rewalidacji dzieci z autyzmem.
Absolwentka:
Podyplomowych studiów Menadżerskich dla kadry kierowniczej oświaty- Politechnika Gdańska
Podyplomowych studiów Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rewalidacji dziecka z autyzmem -PWSNS Gdynia
Podyplomowych studiów Logopedii – GWSH Gdańsk
Podyplomowych studiów Neurologopedii- UG
Podyplomowych studiów- Integracji Sensorycznej- Ateneum Gdańsk
Założycielka gabinetów terapeutycznych Help-ik na terenie Trójmiasta.
Od 33 lat czynny nauczyciel dyplomowany z doświadczeniem w pracy i terapii dzieci z różnymi dysfunkcjami i problemami rozwojowymi: ze spektrum autyzmu, Zespołem Downa, Wiliamsa, ADHD, MPD, niepełnosprawnością intelektualną, afazją.
Wykładowca na studiach podyplomowych., opiekun praktyk studenckich, Koordynator do współpracy z uczelniami.
system płatności | wysokość opłat |
semestralnie | 4500 zł/semestr |
5 rat w semestrze | 910 zł x 5 rat w semestrze |
WYMAGANE DOKUMENTY W PROCESIE REKRUTACJI NA STUDIA PODYPLOMOWE
1.Kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich
2. Aktualna fotografia kandydata, zgodna z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych.
3. Podanie z ankietą osobową według wzoru Ateneum-Akademii Nauk Stosowanych w Gdańsku (drukowane z systemu rekrutacyjnego).
4. 2 egzemplarze umowy o świadczenie usług edukacyjnych na studiach podyplomowych wraz z załącznikami dotyczącymi opłat (drukowane z systemu rekrutacyjnego)
5. Kopia dowodu wpłaty za kształcenie na studiach podyplomowych (po zawarciu umowy, w dniu jej zawarcia).
Zajęcia rozpoczynają się w momencie zebrania grupy.
1. Poświadczona przez Ateneum – Szkołę Wyższą w Gdańsku kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych pierwszego, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich (oryginał do wglądu) oraz dokumenty wymienione w punkcie 8, jeśli warunkiem przyjęcia na wybrane studia podyplomowe jest posiadanie: przygotowania pedagogicznego/kwalifikacji nauczycielskich na drugim i trzecim etapie edukacyjnym.
3. Aktualna, podpisana imieniem i nazwiskiem fotografia kandydata, zgodna z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych.
4. Podanie z ankietą osobową według wzoru Ateneum-Szkoły Wyższej w Gdańsku (drukowany dwustronnie).
5. 2 egzemplarze umowy o świadczenie usług edukacyjnych na studiach podyplomowych (drukowane dwustronnie) wraz z załącznikami dotyczącymi opłat
7. Kopia dowodu wpłaty za kształcenie na studiach podyplomowych (po zawarciu umowy, w dniu jej zawarcia).
8. W przypadku studiów podyplomowych, dla których warunkiem przyjęcia na studia jest posiadanie: przygotowania pedagogicznego według Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01.08.2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2017 poz. 1575) lub kwalifikacji nauczycielskich według Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (zał. 1)- należy dołączyć oryginał dokumentu, który potwierdza w/w uprawnienia. Dokumentami potwierdzającymi w/w uprawnienia są:
–suplement do dyplomu i zawarte w pkt. 5.2 suplementu informacje o posiadanym przygotowaniu pedagogicznym/kwalifikacjach nauczycielskich,
-przypadku braku suplementu do dyplomu (ukończenie studiów przed 2004 rokiem) karta przebiegu studiów lub kopia indeksu lub zaświadczenie z Uczelni macierzystej wydane przez Dziekana Wydziału/Rektora Uczelni lub akt nadania stopnia kontraktowego/mianowanego/dyplomowanego lub zaświadczenie o ukończeniu kwalifikacyjnych kursów pedagogicznych (zgoda Kuratorium Oświaty do 2014 r.).