Praktyczne dziennikarstwo w mediach i social mediach

O studiach
  • Rekrutacja trwa do 30 października 2021 
  • Studia podyplomowe (1 rok, 2 semestry)
  • Studia online
  • Czesne od 510 miesięcznie
Co nas wyróżnia?
  • Mamy ponad 15 letnie doświadczenie w prowadzeniu studiów dziennikarskich.
  • Zajęcia na studiach dziennikarskich prowadzą znani i cenieni dziennikarze, praktycy, specjaliści w dziedzinie mediów.
  • Kadra to około 20 dziennikarzy z największych redakcji radiowych, prasowych, telewizyjnych oraz internetowych, redaktorzy przekażą studentom praktyczną wiedzę popartą doświadczeniem zawodowym.
  • Współpracujemy  z wieloma instytucjami i firmami medialnymi na terenie Polski.
  • Nasi absolwenci pracują między innymi w: stacjach radiowych i telewizyjnych, prasie, agencjach PR, domach mediowych, ogólnopolskich portalach internetowych.
  • Niepowtarzalna okazja aby poznać środowisko mediów, social-mediów, redakcji prasowych i telewizyjnych „od środka”.
Opis kierunku

Ideą studiów podyplomowych jest przygotowanie dziennikarza do wymagającej sytuacji na rynku medialnym.

Współczesny dziennikarz to już nie jest ktoś, kogo praca ogranicza się tylko do jednej formy aktywności. Dziś nawet pracując w redakcji pisma drukowanego, trzeba robić formaty wideo do Internetu, nagrywać podcasty i przygotowywać relacje ze swoich działań w mediach społecznościowych.

Nasze studia podyplomowe mają na celu dostarczyć narzędzia, które pozwolą przetrwać w medialnej dżungli, poczuć się w niej bezpiecznie, a także rozwinąć się, bo celem naszych studiów jest również pokazanie, że dziennikarz nie musi bać się żadnych tematów. Jeśli chciałbyś stworzyć reportaż, ale brakuje Ci odwagi, poprowadzić program wideo, ale boisz się, że zjedzą Cię nerwy, albo wystąpić w audycji radiowej, ale nie masz pewności, jak właściwie mówić do ludzi, to nasz kierunek jest właśnie dla Ciebie.

Pod okiem specjalistów – wyłącznie czynnych zawodowo dziennikarzy z najważniejszych mediów w Polsce nauczysz się, jak znajdować ciekawe tematy, jak rozmawiać z ludźmi, jak radzić sobie, gdy ktoś odmawia Ci zautoryzowania wywiadu, jak opanować stres własny i rozmówcy, jak ubrać się na antenę telewizji czy jak przygotować reportaż z miejsca, które wydaje się niebezpieczne. Nasze studia pokażą Ci, że zawód dziennikarza to nie tylko ważna praca i ciągła nauka, ale też wielka przyjemność.

Kadra
  • red. Adam Siennica (zastępca redaktora naczelnego naekranie.plwspółtwórca i opiekun studiów podyplomowych)
  • red. Artur Zaborski (dziennikarz kulturalny, współpracuje z „Newsweekiem”, „Zwierciadłem”, Wirtualną Polską, „Przekrojem”, „Galą”, „Pani”, „Wprost” i „Vogue”.  Nominowany do nagrody PISF w kategorii krytyka filmowa w 2017 roku. Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej. Rzecznik prasowy MFF Tofifest; współtwórca i opiekun studiów podyplomowych)
  • Ewa Pawlik
  • Andrzej Rossa
  • Piotr Grabarczyk
  • Michał Dziedzic
  • Aleksandra Pajewska
  • Karolina Eljaszek
  • Miłada Jędrysik
  • Paulina Reiter
  • Janusz Szwertner
  • Marta Bratkowska
  • Piotr Piskozub
  • Małgorzata Fjedasz-Kaczyńska
  • Stach Szabłowski
  • Jacek Rakowiecki

Wpisowe 0 zł

czesne za semestr
2 raty w sem.
5 rat w sem
2500 zł
1275 zł
 510 zł m-c 

Kontakt: rekrutacja@ateneum.edu.pl

telefon: 784 374 410

O studiach
  • Rekrutacja trwa od 15 kwietnia 2021 do 30 września 2021
  • Start studiów 01 października 2021
  • Studia I stopnia (3 lata, 6 semestrów)
  • Czesne od 410 zł miesięcznie
  • Specjalizacje do wyboru: dziennikarstwo oraz marketing medialny 
  • Dofinansowania do studiów (system wysokich stypendiów i zapomóg sięgających nawet 1500 zł miesięcznie)
  • Studia w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym
  • Studia online w czasie pandemii
Dlaczego warto studiować marketing medialny?
  • Na zajęciach specjalności marketing medialny przekazujemy szeroką wiedzę o znaczeniu i instrumentach harmonizacji interesów publicznych i komercyjnych, kształtujemy umiejętności rozwijania kontaktów z różnymi społecznościami
  • Zajęcia na studiach dziennikarskich prowadzą znani i cenieni dziennikarze, praktycy, specjaliści w dziedzinie mediów
  • Współpracujemy  z wieloma instytucjami i firmami medialnymi na terenie Trójmiasta. Są to m.in. Radio Gdańsk, 
  • trojmiasto.pl, Wirtualna Polska czy Telewizja Gdańsk
  • Szczególną uwagę zwracamy na problem etyki w mediach, ochrony własności intelektualnej, rzetelności w przekazywaniu informacji.
  • Uczymy o społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
  • Program na specjalności marketing medialny umożliwia zdobycie umiejętności potrzebnych do wykonywania różnych zawodów związanych z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej, w tym zwłaszcza pracy rzecznika prasowego, osoby odpowiedzialnej za wizerunek medialny, a także osoby pracującej w branży reklamowej.  
  • Nasi absolwenci pracują między innymi w: stacjach radiowych i telewizyjnych, prasie, agencjach PR, biurach prasowych
  • Dla studentów zniżki na egzaminy w British Council
  • Wyjazdy studyjne w ramach programu Erasmus+
Kadra
  • red. Kamil Wicik (dziennikarz muzyczny Radio Gdańsk)
  • red. Włodzimierz Machnikowski (dziennikarz sportowy Radio Gdańsk)
  • red. Agnieszka Michajłow (rzecznik prasowy Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy)
  • dr Jarosław Och (politolog, ekspert marketingu politycznego)
  • red. Maciej Siembieda (pisarz, dziennikarz, specjalista z zakresu public relations)
  • dr Robert Stopikowski 
  • dr Tadeusz Wojewódzki (artysta malarz, dyrektor Centrum Infobrokerstwa Systemowego, założyciel: infobrokerstwo.pl, felietomania.pl)
  • red. Adam Siennica (zastępca redaktora naczelnego naekranie.pl)
  • red. Artur Zaborski (dziennikarz kulturalny, współpracuje z „Newsweekiem”, „Zwierciadłem”, Wirtualną Polską, „Przekrojem”, „Galą”, „Pani”, „Wprost” i „Vogue”.  Nominowany do nagrody PISF w kategorii krytyka filmowa w 2017 roku. Wykładowca Warszawskiej Szkoły Filmowej. Rzecznik prasowy MFF Tofifest)
Czesne

Wpisowe 0 zł

kierunek/specjalność

tryb

 czesne za semestr 

10 rat w roku

12 rat w roku

dziennikarstwo
stacjonarne
2500
 510 zł m-c 
 427 zł m-c 
dziennikarstwo
niestacjonarne
2400
490 zł m-c
410 zł m-c

Kontakt: rekrutacja@ateneum.edu.pl

telefon: 784 374 410

Przewiń do góry